Keuzestress

Geen categorie

Keuzestress


De verscategorie waaronder AGF is steeds meer een afdeling waarmee retailers zich proberen te onderscheiden van hun concurrenten. Logisch dan ook dat hieraan veel prioriteit gegeven wordt. Een mooi voorbeeld hiervan is de Jumbo Foodmarkt waar steeds meer de nadruk ligt op beleving en presentatie. Ook andere retailers in binnen- en buitenland zijn volop in ontwikkeling om de consument voor zich te winnen en beschikken tegenwoordig over steeds grotere en imposantere versafdelingen.
Voor aanbieders van deze versproducten ontstaan hierdoor nieuwe uitdagingen. Hoe valt jouw product nog op in het enorme aanbod en hoe overtuig je de consument dat hij juist jouw product moet kopen? Uit onderzoeken blijkt dat bij tomaten de meest optimale range 7-9 variëteiten betreft. Hierin kan de consument nog weloverwogen een afweging maken. Als je bedenkt dat bij supermarkten gemiddeld 15-20 tomaten variëteiten te vinden zijn in het schap en bij hypermarkten nog meer, dan mag het duidelijk zijn dat de consument vaak door de bomen het bos niet meer ziet. De consument moet dan ook geholpen worden bij zijn keuze. In ongeveer 7 seconden beoordeelt een consument een product en besluit al dan niet tot koop over te gaan. Onduidelijkheid leidt ertoe dat de consument uw product laat liggen.
Hieruit blijkt de noodzaak van duidelijke, onderscheidende verpakkingen en een goede communicatie. Weet u waarom de consument uw product juist wel of niet koopt? Goed inzicht hierin kan leiden tot een voorsprong op de concurrentie. Makkelijker gezegd dan gedaan maar het vergt veel onderzoek en discipline om niet vanuit het product te redeneren maar juist vanuit de consument. Ik ben ervan overtuigd dat een dergelijke verandering in focus ook lonend is voor uw product(en). Ik help u graag hierin stappen te maken.

» Geen categorie » Keuzestress
On 9 december 2014