Gemiste verkoopkans door onduidelijkheid

Geen categorie

Gemiste verkoopkans door onduidelijkheid


Weet u hoe uw klant uw product ervaart? Weet u wat uw verpakking uitstraalt? Een halfuurtje bij het schap staan kan een schat aan informatie opleveren. Waarom koopt een consument uw product of nog belangrijker waarom laat hij uw product staan?
Laatst heb ik een kwartier bij een schap met planten gestaan bij de Overvecht. Stuk voor stuk planten van uitstekende kwaliteit, mooi verpakt en mooi gepresenteerd. Mijn aandacht werd getrokken door een dame die zichtbaar interesse had in het desbetreffende product. Ze had het product al aantal keren opgepakt en bekeken maar liet het uiteindelijk staan en liep door. Aangezien ik erg benieuwd was naar de reden van niet koop, sprak ik haar aan. Wat bleek, ze was op de verpakking op zoek naar de aanduiding of de plant voor binnen of voor buiten bedoeld was. Aangezien dit niet op de verpakking stond, liet ze het product staan.

Onderzoeken geven aan dat onduidelijkheid leidt tot niet koop van een product. Ook blijkt dat 90% van de consumenten bij onduidelijkheid geen toelichting vraagt aan het winkelpersoneel. Kortom een duidelijke verpakking die niets aan onduidelijkheid overlaat is essentieel. ‘Think like your customer’ is hierbij cruciaal. Probeer hierbij uw productfocus en kennis even uit te schakelen en u echt te verplaatsen in uw klant. Ik ben ervan overtuigd dat het ook bij u resultaat oplevert. Wij helpen u graag hierbij.

» Geen categorie » Gemiste verkoopkans door onduidelijkheid
On 10 april 2014